Welcome, Guest. Please login or register.
08-09-2010 - 04:36
Home Home Home Home Help Login Register

+  White Dragon Forum
|-+  Terræn & Scenery
| |-+  Opbygning & Maling
| | |-+  Gravkapel, måske...
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Gravkapel, måske...  (Read 107 times)
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« on: 29-06-2010 - 16:39 »

Jeg er blevet hakket i næsen af Poi. Så er der gået infektion i såret og jeg begynder på en antibiotikakur imorgen. Men jeg har så lige haft et par dage herhjemme, hvor jeg har leget en lille smule med nogle småting. Jeg har ikke rigtig lavet mere på Freuds Stolthed, men jeg kom til, at gå igang med noget, som vist kan bruges til lidt af hvert.
   Det er måske et gravkapel. Jeg har ihvertfald lavet nogle gravsteder, som passer ind, så der også er plads til, at besøgende kan stå rundtom og vise deres respekt, eller foragt, eller hvad de nu har for afdøde. Men det kan også bare bruges som en vilkårlig bygning, for at have noget baggrund, hvis man er ude efter den slags... Det hele er lavet af Hirst Arts-byggeklodser, lidt mazonit og sand og noget almindelig gips.

Here goes:

Set forfra; det lille trappetrin er lavet af de samme sten, som udgør dørkarmen, bare skåret midt over. Jeg opdagede for sent, at den ene side af hvælvingen er tykkere i bunden, end den anden, så væggen er blevet skæv. Men det giver jeg inkompetente murere skylden for.

Indvendigt er væggene blevet pudset op med almindelig gips, for at skjule skellene mellem de enkelte HA-klodser. Jeg syntes væggene blev for tykke, hvis der skulle sættes to lag væg, så nu er det bare med kalkede vægge indvendigt. Og nogle steder kan man stadig se lidt af strukturen fra skellet, lidt ligesom i gamle kirker, hvor kalkningen også er ved at gå istykker...

Lige så man kan se, at døren egentlig passer ret fint til en almindelig figur... Trappestenen passer til, at en 20mm-base kan stå der.

Og her er så selve graven. Jeg tror ikke, jeg vil lime noget fast, men derimod male begge piedestaler så de passer til gravstedet(som er fra HeroQuest og skal males om...). Gravstedet skal så have nogle tapper på undersiden, så det passer skridsikkert ned i piedestalerne. Den solide væg skal males indvendigt, så der bliver et hulrum, men den hvælvede skal have bygget en top, så den kan gå for, at være et bord, når den ikke lige er en del af en grav...

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

What part of ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn don't you understand?
lordsiwoc
Mooonkeeyy!
RAGE Chronicles 2008
Lord Marshall

Arise from the dead!

« Reply #1 on: 29-06-2010 - 19:34 »

Halloween konkurencen?

Ser godt ud det her  Afro

PYFM500-169
 Warlord ID:3101-07-005
Proud member and founder of S.M.S.

Mooonkey number 1.
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #2 on: 29-06-2010 - 20:11 »

Det er det nu!  Afro

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

What part of ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn don't you understand?
Kaiser
White Dragon ApS - King of Scenery
Administrator
Dark Knight

« Reply #3 on: 03-07-2010 - 09:32 »

Det ser da helt fornuftigt ud  Afro

Bare et lille hint med de klodser fra Hirst Arts; Du skal huske at slibe bunden på dem, så sidder de mere lige.

Du tager bare et stykke sandpapir og "gnider" den enkelte klods en enkelt gang i bunden, så vil den sidde perfekt  Wink

"I am become Death, the shatterer of Worlds" - J. Robert Oppenheimer
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #4 on: 03-07-2010 - 09:46 »

Et råd fra mesteren  Afro !
   Jeg vil prøve det; Sommetider kommer det bare til, at gå for hurtigt, når jeg først får en ide og så bliver den slags detaljer, som at vægge skal være lige, gerne helt overset. Og så har jeg haft lidt problemer med, at finde en god gipsblanding, at bruge, så mine klodser er ikke allesammen ens, fordi vandmængden, efter første "skrab" har været forskellig, så nogle af klodserne er konkave, mens andre er konvekse på undersiden. Men efter at have læst en anden tråd herinde, hvor Hirst Arts-støbning bliver diskuteret mere, fandt jeg frem til en god blanding, som giver et meget fint og holdbart resultat!
   Sandpapir er på plads ved byggebordet og morgenens første afstøbning er sat igang; nu skal der laves et skråtag...

Grin Grin Grin

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #5 on: 05-07-2010 - 06:32 »

Så blev weekenden da brugt til lidt mere kapelarbejde! Jeg har bygget nogle gavle, som kan tages af og brugt en stak ispinde, til at simulere ogle tagbrædder. Det er konstrueret, så man kan løfte hele taget, inklusive gavle af, med en næsten usynlig overgang mellem væg og gavl. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gøre tagryggen færdig, men det kommer jo nok...
   Jeg har også ændret ideen, så det nok ikke bliver et mausolæum, med en enkelt grav, alligevel, men nærmere et rigtigt kapel, hvor folk ligger på hylder, langs væggene...

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

Lars Gottlieb
White Dragon Intern
Commander at Arms

« Reply #6 on: 05-07-2010 - 12:58 »

Sejd nok; så kan du snart skrive Kapelmester på visitkortet også  Afro

Tænker du på sådan noget her?
lordsiwoc
Mooonkeeyy!
RAGE Chronicles 2008
Lord Marshall

Arise from the dead!

« Reply #7 on: 05-07-2010 - 14:39 »

Giver jo en hyggelig hjemlig atmosfære.

Efter en stresset dag med tortur og afbrændning af religiøse fanatikere, så er der intet bedre end at komme hjem og slappe af med et glas blod og skrigene fra fangekælderen...

PYFM500-169

Mooonkey number 1.
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #8 on: 05-07-2010 - 20:00 »

Og jeg er allerede kabelmester, så det kommer jo til, at passe fint sammen... Nej, jeg har ikke tænkt mig, at bygge alting af knogler; det skal bare være et helt almindeligt kapel, omend der selvfølgelig skal være nogle forskellige fantasy-referencer og så de fejl, der opstår, når man aldrig har været i et kapel i virkeligheden...

Som de synger i den gode gamle julesang, "Børnenes Jul":

Ja nu skal vi klippe julehjerter sammen
   Og i år så er det mormors og morfars
Julenisser og gamle gebisser
   Hænger vi i ruden op som pynt
Blodet flyder og skrig de lyder
   Er der nogen, som vil ha' en pebernød?

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #9 on: 08-07-2010 - 12:19 »

Så blev der da lige opdateret lidt. Jeg skal til køreprøve (igen  ), så jeg har dagen fri indtil da.

Der er sket lidt med taget: Det er blevet samlet og limen er tørret, så det nu kan holde til, at blive tabt fra ca. 1 meters højde, uden at hverken gips, eller sammenføjninger tager skade(Ups...). Jeg tænker på, om jeg skal børste taget med en stålbørste, så det bliver til et planke-tag, eller om jeg skal lave nogle "lægter" ned, der så skal gå fra tagryggen, helt ned til kanten. På den måde ville det blive til en slags regn-render, så regn blev ledt ned af taget, istedetfor at løbe ned i revnerne mellem plankerne...

Og her kan man så lige se de tapper, der passer op i tag-afdelingen:

Og den samlede konstruktion:

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

lordsiwoc
Mooonkeeyy!
RAGE Chronicles 2008
Lord Marshall

Arise from the dead!

« Reply #10 on: 08-07-2010 - 16:28 »

Det ser ganske fornuftigt ud.

Godt du har lavet den tap, til taget. Væsentligt nemmere at holde det på plads.

PYFM500-169

Mooonkey number 1.
Lars Gottlieb
White Dragon Intern
Commander at Arms

« Reply #11 on: 09-07-2010 - 09:19 »

Må jeg være et svin og sige at sådan ser et trætag simpelthen ikke ud? Det gør det ikke, fordi det vil være umuligt at holde tæt ..

De ser som regel ud som noget i denne retning:
..

Ikke svært at lave; den nemme måde er pap fra en cornflakes pakke, klippet i små firkanter. Start med at lime den nederste række på og sæt dem så de overlapper hinanden. Hvis man vil ha' det til at se lidt bedre ud, kan man lave træårer på pappet ved at smøre hvid lim på, lægge et lag staniol over, og køre en redekam hen over overfladen. Lad tørre, klip ud i firkanter.

Ellers er ideen fin med tappen til at holde det på plads (o:
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #12 on: 09-07-2010 - 17:07 »

Du har jo så evigt ret, Lars! Men endnu engang kan jeg jo bare skyde skylden på inkompetente håndværkere i det land, kapellet står... Jeg tror dog, jeg vil lave min anden ide, hvor der bliver nogle forhøjede kanter, i skellene mellem brædderne, så det bliver afløbsrender, lavet i en eller anden form for tæret metal...

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length