SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!
|
 |
« Reply #16 on: 14-05-2010 - 18:39 » |
|
Så er jeg sgu kommet igang med både afstøbning af vægge og gulvfliser til en HeroQuest-dungeon. Det har taget en hel del planlægning og afprøvning af tilpasning til figurer, at få det til, at hænge sammen, men nu er projektet igang. Jeg laver vægsektioner af henholdsvis 1, 2, 3, 4 og 6 tiles, så der bliver lidt at tage af. Derudover kommer der dørsektioner, som hver især bliver 2 tiles brede; det samme gælder hemmelige døre. Der vil også blive lavet nogle hjørnesektioner, som nok bare bliver 1x1 tile. Nedfaldne sten-brikker bliver lavet ved simpelthen at tage en gulv-tile og lime overskydende mursten og løse, naturlige sten og ProCreate-rester på, sikkert sammen med noget sand, så det ligner sammenstyrtninger.
Jeg kan ikke lige greje, hvordan jeg skal have lavet en fælde-brik. Der figurerer nogle spydfælder i spillet og dem vil jeg bare lave, ved at sætte et spyd fra nogle Games Workshop orcer og skeletter på et lille stativ, så det rager diagonalt indover det gældende felt; problemet ligger i faldgrubefælderne. Måske ender det bare med et stykke karton, med en kant af plastic card, hvor jeg så må frihåndsmale en faldgrube på kartonen... Jeg ved det ikke, men der er jo også en del tid, før jeg er klar til, at spille med brættet...
Når jeg har nogle helt færdige sektioner, kommer der nok nogle billeder op i en WIP-tråd under maling og modellering af terræn...
|