Welcome, Guest. Please login or register.
08-09-2010 - 03:58
Home Home Home Home Help Login Register

+  White Dragon Forum
|-+  Figurspil
| |-+  AD&D
| | |-+  Det er bare for morsomt
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Det er bare for morsomt  (Read 220 times)
Kaiser
White Dragon ApS - King of Scenery
Administrator
Dark Knight

« on: 13-02-2010 - 00:32 »

Hvis man nogen sinde har spillet rollespil og især D&D, så er følgende bare for underholdende  Cheesy

Det er fem klip, så det tager lidt tid, men det er værd at se dem alle sammen. Der er alle elementer med, som jeg, for mig selv, har oplevet 

Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=fiTEHqAeanw
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=V-7UwvyVzG4&feature=related
Part 3 http://www.youtube.com/watch?v=h54TQv61IsU&feature=related
Part 4 http://www.youtube.com/watch?v=sIaIdv79Xz4&feature=related
Part 5 http://www.youtube.com/watch?v=GrKMalmOAas&feature=related

"I am become Death, the shatterer of Worlds" - J. Robert Oppenheimer
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #1 on: 13-02-2010 - 11:18 »

Hehe, det er meget hyggeligt: Der er bare nogle af de situationer, man ikke kan komme udenom, når man går op i spillet... 

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

What part of ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn don't you understand?
Noia
LINK Editor
Tin Smith

« Reply #2 on: 14-02-2010 - 03:46 »

Der er intet, der kan smadre en god gang RP som en dårlig GM, der ikke kan finde ud af hvornår der skal rulles terninger, og hvornår der ikke skal. Jeg husker specielt engang, hvor vi skulle ind i en by, hvor vagten stod med ryggen til. Vores halfling rogue besluttede sig for at prikke ham i benet med sin daggert (han kunne ikke nå højere), for at få hans opmærksomhed. Fordi han brugte et våben insisterede vores GM at han skulle rulle for damage, hvor han naturligvis rullede en critical og slog vagten ihjel... 

Men den slags film som dem der er for sjove :-) Bukserne, ballistaen og called shot to the nuts tror jeg for evigt vil være indprintet i min hukommelse som noget jeg MÅ prøve i et RP på et tidspunkt...

Mooonkey number 3
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #3 on: 14-02-2010 - 11:12 »

Jeg har faktisk flere gange oplevet, det der med, at en Strength 20 karakter ikke kunne slå døren ind, hvor en strength 4, eller deromkring gjorde det til overflod, lige bagefter. Det er den slags regelrytteri, der kan gøre spillet e ufatteligt sjovt, men også ufatteligt træls. Der gik ikke ret længe, før vi fandt ud af, at det kørte langt bedre, hvis man bare spillede halvt systemløst: Det var op til DM at vurdere, hvor realistisk en given situation var og hvis reglerne passede til vurderingen, brugte man dem og ellers lod man bare være... Det gjorde spillet så meget mere flydende og sjovt!

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

What part of ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn don't you understand?
ejvang
White Dragon ApS - Miniature Chief
Administrator
Lord Marshall

« Reply #4 on: 14-02-2010 - 12:05 »

Hvor ER de grineren, selv om slutningen ikke holder til resten af humoren. Og yup, regelrytteri stinker.
Jeg har prøvet at spille en lev. 23 ranger, der blev leviteret op af en kløft for at skyde en pil med en besked bundet omkring afsted med min longbow.
Jeg rullede en etter og lavede en Critical Fail, der iflg crit-tabellerne betød: Stumble, hit self in the head. Instant death.
Hvordan man kan snuble når man bliver leviteret af en wizard, har jeg aldrig fundet ud af. Jeg har heller aldrig fundet ud af hvordan man skyder sig selv i hovedet med en longbow.
Jeg havde spillet min ranger op fra 1. level og var pænt negativ over at blive slået ihjel på den måde - og jeg spillede aldrig med den GM igen.

Jeg tror vi alle kan komme med et latterligt eksempel på dårlig situationsfornemmelse fra en GM, og hvor hurtigt sådan en tosse kan ødelægge spillet.

<Grumpy Old Guy>
--------------------------------
Proud member of S.M.S
lordsiwoc
Mooonkeeyy!
RAGE Chronicles 2008
Lord Marshall

Arise from the dead!

« Reply #5 on: 14-02-2010 - 15:19 »

Jeg rullede en etter og lavede en Critical

Okay....hvor mange var overrasket her?????????

PYFM500-169
 Warlord ID:3101-07-005
Proud member and founder of S.M.S.

Mooonkey number 1.
ejvang
White Dragon ApS - Miniature Chief
Administrator
Lord Marshall

« Reply #6 on: 14-02-2010 - 15:24 »

Geee! Det er jo ikke dét der er pointen!
Alle har da haft rullet ettere - nogle af os er bare så ærlige at indrømme det.

<Grumpy Old Guy>
--------------------------------
Proud member of S.M.S
SteFanden
White Dragon Intern
Dark Knight Seneschal

Død & Kritte!

« Reply #7 on: 14-02-2010 - 21:01 »

Du har rullet flere ettere, end alle andre i hele den kendte verden, tilsammen, så det er sjovt, uanset hvad:  Cheesy  Grin 

Det minder lidt om de tider, hvor vi, i min gruppe, spillede med konstante Dex checks: Hver gang man sagde en ny bevægelse, man gjorde, skulle man lave et dex check og det gav nogle ret interessante bevægelser:

"Jeg dukker hovedet og løber langs skovstien."
   "Perytonen følger efter dig. Lav et Dex check."
   "En etter: Jeg fejler!"
   "Du snubler over en småsten, ryger op i et træ og slår dig selv bevidstløs mod stammen."
   "D'oh!"

Det var mest en regel vi tyede til, når en session blev lidt langtrukken og kedelig...

PYFM100-25
Proud member of S.M.S
Mooonkey number 4.

Kaiser
White Dragon ApS - King of Scenery
Administrator
Dark Knight

« Reply #8 on: 28-02-2010 - 12:24 »

Og så er der lige denne her  Grin

http://www.darthsanddroids.net/episodes/0001.html

"I am become Death, the shatterer of Worlds" - J. Robert Oppenheimer
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length